Breaking

Monday, December 24, 2018

PM Shri Narendra Modi announced annual Sardar Patel Award for National Integration प्रधानमंत्री ने राष्ट्रीय अखण्डता के लिए सरदार पटेल पुरस्कार की घोषणा की

Press Information Bureau 
Government of India
Prime Minister's Office
23-December-2018 16:34 IST
PM announces Sardar Patel Award for National Integration 

Prime Minister, Shri Narendra Modi announced annual Sardar Patel Award for National Integration at the DGPs/IGPs Conference at Kevadia yesterday. This award would be given for outstanding efforts to further national integration.
Sardar+Patel+Award
“Sardar Patel devoted his life towards unifying India. The Sardar Patel Award for National Integration would be a fitting tribute to him and will inspire more people to work towards furthering India's unity and national integration.”, the Prime Minister said.

पत्र सूचना कार्यालय 
भारत सरकार
प्रधानमंत्री कार्यालय 
23-दिसंबर-2018 17:47 IST

प्रधानमंत्री ने राष्ट्रीय अखण्डता के लिए सरदार पटेल पुरस्कार की घोषणा की 

प्रधानमंत्री श्री नरेन्द्र मोदी ने कल केवडिया में डीजीपी/ आईजीपी सम्मेलन में राष्ट्रीय अखण्डता के लिए वार्षिक सरदार पटेल पुरस्कार की घोषणा की। यह पुरस्कार राष्ट्रीय एकीकरण को और बढ़ाने की दिशा में असाधारण प्रयासों के लिए दिया जाएगा।
Sardar+Patel+Award

प्रधानमंत्री ने कहा “सरदार पटेल ने भारत को एकजुट करने के लिए अपना जीवन समर्पित कर दिया। राष्ट्रीय अखण्डता के लिए सरदार पटेल पुरस्कार उनके लिए एक उचित श्रद्धांजलि होगी और यह अधिक से अधिक लोगों को भारत की एकता और राष्ट्रीय अखण्डता को बढ़ाने की दिशा में काम करने के लिए प्रेरित करेगा।” 

No comments:

Post a Comment

Popular Schemes